Por fin esta disponible la programacion del 10 FESTIVAL DE CINEMA ASIÀTIC DE BARCELONA en esta pagina.
Este año se celebrará entre el 25 de abril y el 4 de mayo en Barcelona (como no)y cuenta como pais invitado Hong Kong y entre las proyecciones mas interesantes esta Sparrow de Johnnie To (clausura) y Assembly (inaguracion).
Como evento especial décimo aniversario se ha creado una sección llamada BAFF 10, en la que se recogerán diez películas que han pasado por el festival y que han sido importantes por distintas razones: por haber recibido el Durián de Oro, ser un éxito de público o ser películas que han marcado la trayectoria del festival.
SECCIÓ OFICIAL
A GENTLE BREEZE IN THE VILLAGE de Nobuhiro Yamashita. Japó, 2007. Color, 35 mm, 105 min.
El director de Ramblers i Linda Linda Linda, torna de nou a retratar l’univers dels adolescents, aquest cop situant l’acció en una petita escola rural amb només sis alumnes a la qual arriba un noi des de Tòquio. Aquesta adaptació del manga per a noies de Fusako Kuramochi és una pel·lícula fresca que exalta l’adolescència i l’amistat.
FOUR WOMEN d’Adoor Gopalakrishnan. Índia, 2007. Color, 35 mm, 105 min.
Una pel·lícula independent de l’Índia, en la qual el veterà autor de Kerala destil·la amb un estil minimalista però profundament humà, la vida de quatre dones a les comunitats rurals del sud de l’Índia. Amb ressons del cinema de Satyajit Ray, Four Women és una radiografia carregada de matisos sobre la situació de la dona a una societat dominada pel masclisme.
GOD MAN DOG de Singing Chen. Taiwan, 2007. Color, 35 mm, 119 min.
Un ambiciós drama coral d’una directora pràcticament debutant que ha estat rebut per la crítica com l’arribada d’un nou gran nom de la cinematografia de Taiwan. Protagonitzada, entre d’altres, per Jack Gao (Millenium Mambo), la directora crea imatges de gran bellesa que ens duen a un final màgic, ple de gràcia i subtilitat.
LIFE TRACK de Jin Guang Hao. Xina/Corea del Sud, 2007. Color, 35 mm, 97 min.
La guanyadora del premi New Currents al Festival de Pusan és un exercici concís i sense floritures estilístiques que es centra en la vida de dos personatges que viuen aïllats, tant física com psicològicament, de la societat. Cinema radical produït per Zhang Lu (guanyador del BAFF 2006 amb Grain in Ear), que demostra com a productor interessar-se també per les històries tràgiques i marginals.
NIGHT TRAIN de Diao Yinan. China, 2007. Color, 35 mm, 94 min.
Produïda al marge de l’oficialitat xinesa, Night Train és una obra visceral i sincera, que retrata la solitud d’una funcionària de presons que en el seu temps lliure busca parella a través d’una agència matrimonial. Les transformacions de la regió on es situa l’acció funcionen com a teló de fons sobre el que es mouen uns personatges sobrepassats pels seus conflictes emocionals.
SECRET SUNSHINE de Lee Chang-dong. Corea del Sur, 2007. Color, 35 mm, 142 min.
Un dels directors claus del cinema asiàtic retorna cinc anys després de guanyar tots els grans premis del Festival de Venècia amb Oasis. Protagonitzada per Jeon Do-yeon (premi a la millor interpretació de Cannes 2007) i Song Kang-ho (The Host, Memories of Murder), la seva nova obra narra els esforços d’una vídua per a reconstruir la seva vida en un petit poble costaner. Un tragèdia sobtada canviarà la seva vida per sempre.
TAMBOLISTA de Adolfo Alix Jr. Filipinas, 2007. Color, 35 mm, 90 min.
Adolfo Alix Jr. és un prolífic cineasta que ha guanyat premis en diversos festivals internacionals. Amb Tambolista realitza un retrat a peu de carrer de la ciutat de Manila a través de la mirada d’un noi d’un barri pobre que somia amb convertir-se en bateria.
THE REBIRTH de Masahiro Kobayashi. Japó, 2007. Color, 35 mm, 102 min.
El director de culte Masahiro Kobayashi (Man Walking on Snow) va guanyar amb aquesta obra el premi a la millor pel·lícula al Festival de Locarno. Una pel·lícula plena de silencis, amb una història que va de la desesperança a la redempció, a través de dos personatges que s’han rendit davant la vida. Una obra radical interpretada pel propi director.
THE RED AWN de Cai Shangjun. Xina, 2007. Color, 35 mm, 105 min.
El guionista de Zhang Yang (Spicy Love Soup, La ducha) debuta amb la sòlida The Red Awn, amb la qual va guanyar el Fipresci al Festival de Pusan. Un drama escrit entre línies sobre la difícil relació que s’estableix en el traumàtic retrobament entre un pare, que torna a casa després de cinc anys d’absència, i el seu fill adolescent.
WALTZ IN STARLIGHT de Shingo Wakagi. Japó, 2007. Color, 35 mm, 97 min.
En el seu primer treball com a director, Shingo Wakagi ret homenatge a la figura del seu avi, un conegut actor de comèdia. Una obra que bascula entre el documental i la gravació casolana, que desprèn un aire de felicitat relaxada i que està plena de petits detalls quotidians. Tan real com la vida.
WHO’S THAT KNOCKING AT MY DOOR? de Yang Hea-hoon. Corea del Sud, 2007. Color, 35 mm, 88 min.
Prometedor debut del coreà Yang Hea-Hoon, que fa un inquietant retrat sobre un jove que viu traumatitzat per l’assetjament de què va ser objecte a l’escola. Quan ja és adult i el seu assetjador torna a aparèixer en la seva vida, farà servir mètodes insospitats per desfer-se d’ell encara que tot plegat se li acabarà girant en contra. Venjances i contradiccions en una pel·lícula plena de girs sorprenents.
WITH A GIRL OF BLACK SOIL de Jeon Soo-il. Corea del Sud, 2007. Color, 35 mm, 90 min.
L’òpera prima de Jeon Soo-il narra la lluita per la supervivència d’un poble miner la mina del qual està en trànsit de desaparèixer. La filla d’un dels miners provarà de tirar endavant la família, encara que les seves decisions poc ortodoxes no aconseguiran els resultats desitjats. Un mostra de la bona salut que viu el nou cinema independent coreà.
WONDERFUL TOWN d’Aditya Assarat. Tailàndia, 2007. Color, 35 mm, 92 min.
Guanyadora d’un premi Tiger a Rotterdam 2008, Wonderful Town es situa en un petit poble tailandès arrasat pel tsunami, a on es trasllada un arquitecte de Bangkok per a supervisar unes obres de reconstrucció. Instal·lat a l’únic hotel que queda en peu, el seu interès per la propietària de l’establiment despertarà la fúria dels pocs habitants del poble. Un drama de combustió lenta.
AS-ASIAN SELECTION
3 DAYS TO FOREVER de Riri Riza. Indonèsia, 2007. Color, 35 mm, 113min.
Una road movie desenfada, dirigida amb gran agilitat per Riri Riza, que ja va ser present al BAFF amb Eliana, Eliana i Gie. Protagonitzada per Nicholas Saputra, un dels joves actors amb més gran projecció d’Indonèsia, aquesta pel·lícula desemboca en una espiral de confidències, aventures i drogues. La història recorre amb subtils pinzellades l’exotisme i erotisme de la cultura tradicional indonesa.
ASYL d’Izuru Kumasaka. Japó, 2007. Color, 35 mm, 111 min.
Procedent del més important festival de cinema independent de Japó, el PIA, aquesta pel·lícula es situa en un love hotel de Tòquio, la propietària del qual ha transformat el terrat en un idíl·lic parc on quatre dones amb destins equívocs s’hi refugien i comparteixen somnis i fracassos.
AWAKING de Junji Sakamoto. Japó, 2006. Color, 35 mm, 124 min.
Al Japó un marit absent és gairebé sempre signe d’home treballador i dedicat. O potser tot el contrari, com descobrirà en quedar-se vídua la protagonista d’aquest film on l’engany i la doble vida donaran pas a la recerca d’una nova identitat i la reconstrucció de l’autoestima.
BARE-ASSED JAPAN d’Ishii Yuya. Japó, 2006. Color, 16 mm, 91 min.
Un dels noms emergents del jove cinema japonès, que va guanyar amb aquesta pel·lícula el premi al nou talent al festival de Hong Kong i el gran premi del festival PIA 2007. Una pel·lícula amb tocs d’humor negre sobre uns fracassats que decideixen iniciar una nova vida a una caseta al camp, encara que la casa i el camp siguin decididament terribles.
ALIENTO de Kim Ki-Duk. Corea del Sud, 2007. Color, 35 mm, 87 min.
Kim Ki-Duk torna amb un treball en què els silencis són protagonistes d’una història d’amor al límit entre una dona a qui el seu marit enganya i un pres que viu els seus darrers dies al corredor de la mort. Un film ple d’autoreferències estilístiques i narratives , de gran bellesa estètica.
FOSTER CHILD de Brillante Mendoza. Filipines, 2007. Color, 35 mm, 98 min.
Una nova mostra de la fortalesa del cinema jove que arriba de Filipines: una pel·lícula rodada en només cinc dies, a mig camí entre la ficció i el documental, que segueix les darreres hores d’una família d’acollida abans d’entregar al nen de tres anys, de qui han tingut cura, a una rica família americana. Una pel·lícula autèntica, que mostra un domini absolut de les emocions.
FUNUKE, SHOW SOME LOVE, YOU LOSERS! de Yoshida Daihachi. Japó, 2007. Color, 35 mm, 112 min.
Comèdia negra basada en la novel·la del mateix nom que explica els conflictes, enveges i baralles que hi ha entre els germans Funuke arrel de la tràgica mort dels seus pares. Amb un fort estil visual, el film barreja l’humor negre, l’esbojarrament i la sitcom més accelerada per enfrontar-se a als membres extravagants d’aquesta estranya i neuròtica família.
LE PAPIER NE PEUT PAS ENVELOPPER LA BRAISE de Rithy Panh. Cambodja/França, 2007. Color, Betacam, 90 min.
Un documental que retrata la dura realitat de les prostitutes cambodjanes amb imatges sòbries i serenes, sense incidir en el drama, però fent sempre presents les emocions i el dolor. Una pel·lícula que dóna veu a les dones d’un país traumatitzat per les guerres, el terror i la pobresa.
OM SHANTI OM de Farah Khan. Índia, 2007. Color, 35 mm, 168 min.
Si només es pogués veure un Bollywood aquest any, aquesta seria l’opció perfecta. Història de cinema dins el cinema, protagonitzada per la gran estrella Shahrukh Khan i homenatge al cinema clàssic de Bollywood, adobada amb la participació de més de 30 actors del present i el passat del cinema indi interpretant-se a ells mateixos. Plena de color i amb fantàstics números musicals, és un espectacle inimitable.
PLOY de Pen-Ek Ratanaruang. Tailàndia, 2007. Color, 35 mm, 107 min.
El director tailandès, vell conegut del BAFF, torna a demostrar el seu talent per a transitar entre el somni i la realitat en aquesta obra ambientada en un hotel on coincideixen diferents personatges. Carregada de sexe, misteri i una densa atmosfera, sempre és una bona notícia recuperar l’univers de Pen-Ek Ratanaruang.
SAD VACATION de Shinji Aoyama. Japó, 2007. Color, 35 mm, 136 min.
El director d’Eureka i Desert Moon fa servir el títol d’una de les cançons de Johnny Thunders per a rodar aquesta història sobre absències i abandonaments, filmada amb la seva sobrietat habitual i carregada de silencis. Aoyama es retroba amb el seu actor preferit, Tadanobu Asano, secundat per un altre valor segur entre els nous intèrprets japonesos, Joe Odagiri.
USELESS de Jia Zhangke. Xina, 2007. Color, Digibeta, 81 min.
Jia Zhangke continua projectant la seva incisiva mirada sobre els canvis de la Xina contemporània en aquesta obra que va guanyar el premi al millor documental a Venècia 2007. Deixant de banda la ficció, crea un documental sobre el món de la moda a la Xina, el més gran exportador de roba del planeta, analitzant tant la seva vessant creativa com la industrial, que gairebé converteix en esclaus els seus treballadors.
HONG KONG
EYE IN THE SKY de Nai-Hoi Yau. Hong Kong, 2007. Color, 35 mm, 90 min.
El guionista habitual de Johnnie To debuta en la direcció amb una desimboltura i perfecció difícils de trobar en directors novells, per crear un magnífic thriller sobre una divisió de la policia encarregada exclusivament de rastrejar i seguir criminals. Els fans del millor cinema d’acció made in Hong Kong no en sortiran decebuts.
LITTLE CHEUNG de Fruit Chan. Hong Kong, 1999. Color, 35 mm, 108 min.
Little Cheung tanca la trilogia que Fruit Chan va dedicar al retorn de Hong Kong a la Xina a través de la relació d’un nen de Hong Kong i una nena de la Xina continental, emigrant il·legal. Com ja és norma en aquest director, el film capta el vertigen del dia a dia a Hong Kong, la duresa de l’aprenentatge de la vida i l’amor que quotidianament es viu als seus poblats carrers.
MADE IN HONG KONG de Fruit Chan. Hong Kong, 1997. Color, 35 mm, 108 min.
Fruit Chan es va convertir en tot un revulsiu del cinema de Hong Kong amb la seva segona pel·lícula, que va tenir un gran impacte en el circuït de festivals internacionals. Una obra dura i anàrquica que retrata els joves de famílies desestructurades. Made in Hong Kong està rodada amb un cert aire documental, carregat de poètica bellesa i literària sensibilitat.
MY LIFE AS MCDULL de Toe Yuen. Hong Kong, 2001. Color, 35 mm, 75 min.
Des que es va estrenar el 2001, aquesta pel·lícula d’animació ha generat tot un fenomen de fans al voltant del famós porquet McDull. Una obra delirant basada en el còmic d’Alice Mak i Brian Tse que ens explica la història d’un porquet que aspirava a seguir les passes de Chow Yun Fat o Tony Leung, però es va quedar a mig camí.
ON THE EDGE de Herman Yau. Hong Kong, 2006. Color, 35 mm, 88 min.
Infernal Affairs va posar de moda el subgènere dels infiltrats, que en aquesta pel·lícula ofereix un intel·ligent gir en tenir com a protagonista un infiltrat que ha de reintegrar-se a la seva antiga vida. Abandonar el món en el qual ha viscut durant vuit anys no serà senzill. Una proposta arriscada que s’allunya de les convencions del cinema policíac.
POWERFUL FOUR de David Lam. Hong Kong, 1991. Color, Betacam, 108 min.
David Lam ens presenta una pel·lícula sobre quatre policies que imparteixen justícia de la manera que creuen més òptima. Un repartiment solvent i unes escenes que remeten a les millors coreografies de trets de John Woo fan d’aquest film un bon exemple de l’espectacularitat i el saber fer dels directors del cinema d’acció de Hong Kong.
RUNNING OUT OF TIME de Johnnie To. Hong Kong, 1999. Color, 35 mm, 93 min.
Un dels millors exemples de l’extensa filmografia de Johnnie To: un explosiu còctel que inclou policies bons i dolents contra un lladre a qui s’acaba el temps, el skyline de Hong Kong en tot el seu esplendor, un alè poètic que envolta els personatges, l’estrella Andy Lau (Infernal Affairs) i un límit de 72 hores. Un thriller imprescindible.
THE MISSION de Johnnie To. Hong Kong, 1999. Color, 35 mm, 81 min.
Una demostració de la saviesa cinematogràfica per part del director referent del cinema de Hong Kong del moment. Una pel·lícula que no dubta en combinar la comèdia amb el thriller i les millors escenes d’acció amb una història sobre fidelitats entre un grup de guardaespatlles de diferents tríades.
BAFF 10
AFTER LIFE
Dir: Hirokazu Kore-Eda. Japón, 1998.
ALL ABOUT LILY CHOU CHOU
Dir: Shunji Iwai. Japón, 2001.
CAFÉ LUMIÈRE
Dir: Hou Hsaio Hsien. Taiwán, 2004.
DEVILS ON THE DOORSTEP
Dir: Jiang Wen. China, 2000.
GOODBYE DRAGON INN
Dir: Tsai Ming Liang. Taiwán, 2005.
IT’S ONLY TALK
Dir: Ryuichi Hiroki. Japón, 2005.
LOVE WILL TEAR US APART
Dir: Yu Lik Wai. Hong Kong, 2000.
OASIS
Dir: Lee Chang Dong. Corea, 2002.
SHARA
Dir: Naomi Kawase. Japón, 2003.
SYNDROMES AND A CENTURY
Dir: Apichatpong Weerasethakul. Tailandia, 2007.
D-Cinema
La sección D-Cinema, dedicada al cine en formato digital y a sus propuestas más emergentes e innovadoras, es la sección más joven y con más proyección del festival. Desde su creación en el BAFF 2003, la sección D-Cinema ha ido aumentando su presencia y el número de películas proyectadas hasta llegar a las veinticinco obras que se presentan este año. Formato favorito de directores noveles, de los creadores que buscan por encima de todo la libertad y el dinamismo que les ofrece este soporte, de los cineastas más experimentales y de autores consagrados que han encontrado en el digital una nueva forma de explicar sus historias, esta sección siempre se ha caracterizado por la radicalidad y el compromiso estético. Este año se recupera el Premio D-Cinema, premio que reconoce la mejor producción presentada dentro de la programación de esta sección. El BAFF destina este año cuatro espacios al D-Cinema.
Auditori del CCCB
BAMBOO SHOOTS
Dir: Jian Yi. China, 2007.
EDWIN SHORT FILMS
Dir: Edwin. Indonesia, 2002-2008.
FANTASTIC PARASUICIDES
Dir: Varios. Corea, 2007.
GIRL SPARKS
Dir: Ishii Yuya. Japón, 2007.
LET’S FINISH!!!
Dir: Whang Cheol-Mean. Corea del Sur, 2006.
PHILIPPINE SCIENCE
Dir: Auraeus Calo Solito. Filipinas, 2007.
THIS WORLD OF OURS
Dir: Ryo Nakajima. Japón, 2007.
TRIBU
Dir: Jim Libiran. Filipinas, 2007.
WAITING FOR LOVE
Dir: James Lee. Malaisia, 2007.
Auditorio de Casa Asia
0506HK
Dir: Quentin Lee. Hong Kong/Canadá/EE.UU., 2007.
BALIKBAYAN BOX
Dir: Mes de Guzmán. Filipinas/Holanda/Suiza, 2007.
BEWARE DOGS
Dir: Spandan Banerjee. India, 2007.
JUNK FILMS
Dir: Tsurisaki Kiyotaka. Japón, 2007.
SEOUL TRAIN
Varios directores. EE.UU., 2004.
THINGS WE DO WHEN WE FALL IN LOVE
Dir: James Lee. Malaisia, 2006.
XIAOLIN XIAOLI
Dir: Zhang Miaoyan. China, 2007.
Espacio Movistar
DEAR PYONGYANG
Dir: Yang Yonghi. Japón, 2005.
I WANT TO DANCE
Dir: Hu Shu. China, 2007.
THE BEAUTIFUL WASHING MACHINE
Dir: James Lee. Malaisia, 2004.
PEEP TV SHOW
Dir: Yutaka Tsuchiya. Japón, 2004.
SKI JUMPING PAIRS
Dir: Riichiro Mashima y Masaki Kobayashi. Japón, 2005.
Espacio Cultural Caja Madrid
BUFFALO BOY
Dir: Minh Nguyen Voh. Vietnam, 2004.
DEATH IN THE LAND OF ENCANTOS
Dir: Lav Diaz. Filipinas, 2007.
THE BLACK RIVER
Dir: Surendra Manan. India, 2007.
WATER VOICES
Diversos directores y países. 2007.
Espacio Anime
El Espacio Anime, de entrada gratuita en el hall del CCCB, estará ocupado por una programación de cortos y animación japoneses, realizada en colaboración con el festival de cine Nippon Connection de Frankfurt am Main. Animación experimental procedente de las escuelas de cine japonesas y de la prestigiosa cadena NHK que cada año descubren a los más innovadores talentos del medio, una selección del festival de vídeo independiente JVC Tokyo, un extenso programa de cortos cuya temática trata sobre la yakuza y cinco trabajos cortos del cineasta Yoshihiro Itoo, una de los más prometedores talentos de la escena japonesa.
1 comentarios:
Maravillosa programación la del Baff de este año. lástima que la selección que hicieron del pack en dvd, a pesar de tener grandes películas, no sea la mejor, un saludo desde el blog de Kikujiro, muy bueno tu blog, ya lo he añadido a mis enlaces!
Publicar un comentario